ויזת תייר B1 ו-B2

ויזת תייר B1 ו-B2

זמן קריאה: 2 דקות

וויזת התייר היא הנפוצה ביותר כש-90% מהישראלים מגישים בקשה לוויזה זו. הוויזה מאפשרת להגיע לארה"ב עבור טיול, ביקור משפחה וחברים, לימודים במסגרות שאינן אקדמאיות ללא תעודה או נקודות זכות והשתתפות בתחרויות לא מקצועיות של ספורט מוזיקה ועוד.

לצד אלו ניתן להגיע עם וויזת תייר למדינה גם בעבור פגישות התייעצות עם שותפים עסקיים, השתתפות בוועדות וכנסים, הסדרת ענייני רכוש, ניהול מו"מ וחיפוש הזדמנויות עסקיות. מנגד, ויזת התייר אינה מאפשרת לימודים אקדמאיים, לעבוד במדינה, להופיע תמורת תשלום, לעבוד בתור עיתונאי וכמובן לקבוע מגורים במדינה.

לאזרחים ישראלים, להם דרכון נוסף מאחת המדינות הפטורות מוויזה, יכולים להיכנס לארה"ב דרך דרכונם הזר ובכך להיות פטורים מהניסיון בהוצאת וויזת תייר כל עוד שהייתם בארה"ב היא עד 90 ימים. עבורם קיימת תוכנית פטור מוויזה להם הם צריכים להירשם. במידה ונדחו, שמורה להם הזכות לנסות לקבל וויזת תייר באמצעות דרכונם הישראלי.

תיאום ריאיון בשגרירות או בקונסוליה

הראיונות לוויזת תייר מתקיימים בשגרירות בירושלים או בקונסוליה בתל אביב. על מנת לתאם ריאיון יש לשלם את האגרה בגובה 160 דולרים. בחירת היום והשעה נקבעת על ידי המועמד עצמו בכפוף ללוח הפגישות של השגרירות והקונסוליה. בתקופת החגים והקיץ ההמתנה לריאיון יכולה לקחת חודש שלם ועל כן את ההכנות לוויזת תייר יש לעשות כמה שיותר מוקדם

הריאיון עצמו

בהגיעכם לשגרירות או הקונסוליה תעברו בדיקה ביטחונית, תמסרו טביעת אצבעות, יוודאו מולכם שכל המסמכים שהתבקשתם להביא אכן נמצאים ולבסוף תוכלו להיכנס לריאיון אצל אחד מהקונסולים במקום.

ברוב המקרים הריאיון מתבצע בשפה העברית אך יש מקרים שבהם הריאיון ייערך באנגלית אם אין בנמצא קונסול דובר עברית פנוי. במקרים ובהם מדובר על קונסול דובר אנגלית ניתן לבקש עזרת מתורגמן. השאלות בריאיון נוגעות לאופי עיסוקכם, עברכם בצה"ל, תוכניות לעתיד, תכנון הטיול בארה"ב, מטרת הנסיעה למדינה ועוד.

במידה ובקשתכם לוויזת התייר אושרה אתם תקבלו תשובה במקום ודרכונכם יישאר בידי הקונסול. ברוב המקרים תקבלו הדרכון חזרה בתוך שבעה ימים באמצעות דואר שליחים. במידה ובקשתכם סורבה הדרכון יוחזר אליכם בו במקום. הסיבות לסירוב מגוונות.

על החלטת הסירוב לא ניתן לערער. מנגד, ניתן להגיש בקשה נוספת שוב ללא כל תקופת צינון.

על המרואיין חלה חובת ההוכחה כי הוא מתכוון לשוב לישראל ושביכולתו האמצעים הכלכליים למימון נסיעתו וטיולו במדינה. הוכחות אלו צריכות להיות מגובות במסמכים. חלק מהמסמכים הם בגדר חובה ואחרים יכולים לתמוך ולעזור.

אלו בעלי רקע טכני או מדעי יתבקשו להציג מסמכים המעידים על השכלתם, תחומי התמחותם והמחקר בו הם עוסקים. הדבר יכול לכלול אנשי קבע בצה"ל, אנשי משטרת ישראל, סגל אקדמאי מתחום הפיזיקה, כימיה, מתמטיקה ועוד. הוא כולל גם אנשי הייטק מתחום אבטחת נתונים, עיבוד שבבים, בתחום החומרה והתוכנה, תקשורת לוויינים, פולימרים ועוד.

הגבלות

ברוב המקרים וויזת התייר מאושרת לתקופה של עשר שנים, אך יש פעמים שתקבלו אישור לוויזה והיא תוגדר לטווח קצר יותר של שנה או שנתיים. השהייה בכל ביקור מוגבלת לשישה חודשים. הגבלת ששת החודשים היא ברירת מחדל אלא אם כן צוין אחרת בוויזה עצמה.

ניתן להאריך את הוויזה לארצות הברית כל עוד בקשת הארכה הוגשה מבעוד מועד ויש לכם סיבה מוצדקת לאות בקשת הארכה. כמו כן, ניתן לשנות את סטטוס הוויזה כל עוד אתם עומדים בקריטריונים של הוויזה האחרת.

עבור מי שרוצה לוודא שהוא מגיש בקשת וויזת התייר כראוי ניתן כמובן לעשות שימוש בחברות ישראליות המלוות אתכם בתהליך ומוודאות שאתם מגישים את המסמכים הנכונים וממלאים הטפסים בצורה הנכונה.

 

בכבוד רב,

מרדכי שאבי, מנכ"ל EasyNationality

דוא"ל: easynationality@gmail.com

נייד: 058-6953329

 

 

 

 

דילוג לתוכן