המדריך השלם לביקור במקדש ארוואן בבנגקוק 2023

המדריך השלם לביקור במקדש ארוואן בבנגקוק 2023

זמן קריאה: 6 דקות

מקדש ארוואן בנגקוק

כתובת: Ratchadamri Rd , Khwaeng Lumphini , Khet Pathum Wan , Krung Thep Maha Nakhon 10330 , תאילנד

מקדש אראוואן בבנגקוק, המכונה בתאילנדית סאן פרה פרום או סאן תאו מהא פרום , אולי קטן, אך מורשתו גדולה. תיירים אוהבים את הופעות הריקוד המסורתיות החינמיות שנראות שם לעתים קרובות. המקומיים עוצרים בדרך לעבודה כדי להתפלל או להודות על הטוב בחייהם.

הפסל של פרה פרום – הפרשנות התאילנדית של האל ההינדי ברהמה – אפילו לא ישן במיוחד. מכיוון שהפסל המקורי הושחת ללא תיקון בשנת 2006 והוחלף במהירות. בלי קשר, מקדש ארוואן ממשיך להיות פופולרי בקרב בודהיסטים, הינדים וקהילת הסיקים בבנגקוק.

ההיסטוריה של מקדש ארוואן
ההיסטוריה של מקדש ארוואן | טיילור מקינטייר / טריפ סאבווי

ההיסטוריה של מקדש ארוואן

מנהג אנימיסט ישן בתאילנד , "בתי רוח" מוקמים ליד בניינים כדי לפייס רוחות שעלולות להעקר מהבנייה. ככל שהבנייה גדולה יותר, כך בית רוח צריך להיות אקסטרווגנטי יותר. מקדש אראוואן החל כבית הרוח הגדול של מלון ארוואן שבבעלות המדינה שנבנה בשנת 1956. מאוחר יותר הוחלף מלון אראוואן במלון גרנד הייאט אראוואן בבעלות פרטית בשנת 1987.

15 המלונות הטובים בבנגקוק תאילנד

איפה מקדש ארוואן?

בהחלט לא תצטרך להתאמץ בכדי לראות את מקדש אראוואן בבנגקוק. המקדש המפורסם ממוקם ברובע פאתום וואן, הלב העמוס והמסחרי לקניות רציניות בבירת תאילנד!

תחנת הרכבת העילית הקרובה ביותר ל- BTS למקדש אראוואן היא צ'יט לום, אם כי תוכלו ללכת מתחנת סיאם (תחנת הרכבת העילית העמוסה והגדולה ביותר) בתוך כ -10 דקות. צ'יט לום נמצא על קו סוקהומוויט.

מתחם הקניות המבוך CentralWorld נמצא ממש מעבר לצומת הגדול מהמקדש. לקניון MBK , גם ידוע למטיילים בתקציב בתור כרוך חלופה זולה יותר עם זיופים-נמצא במרחק של כ- 15 דקות הליכה משם.

 

ביקור במקדש אראוואן בבנגקוק

למרות שהמקדש התפתח לאבן שואבת עבור תושבים מקומיים, תיירים במשימות קניות וקבוצות מודרכות כאחד, תיירים רבים מצלמים תמונה או שתיים וממשיכים ללכת.

אל תצפו לחוויית מקדש שלווה: מקדש ארוואן הוא לעתים קרובות צפוף וכאוטי. שלא כמו המקדשים העתיקים במקומות כמו איוטאיה וצ'יאנג מאי, זה לא ממש מקום להתעכב ולהרהר במחשבות. עם זאת, קחו את הזמן להסתובב כדי לצפות במופע ריקודים תוך התבוננות כיצד עצירה במקדש השתלבה בחיי היומיום עבור רבים מהמקומיים.

לחוויה אותנטית יותר, בקרו במקדש אראוואן בשעות העומס של הבוקר (בין השעות 7 עד 8 בבוקר) כאשר המקומיים עוצרים להתפלל בדרך לעבודה. נסו לא להפריע למתפללים שיש להם זמן מוגבל. המסלול מהתחנה של צ'יט לום מציע תמונות טובות מלמעלה.

הרקדנים המסורתיים שנראים לעיתים קרובות ליד המקדש למעשה אינם שם כדי למשוך או לבדר תיירים – למרות שהם עושים את שניהם. הם נשכרים על ידי מתפללים המקווים לזכות בזכותם או להודות על תפילות שנענו. מדי פעם תוכלו אפילו ליהנות מלהקות ריקוד אריות סיניות שם.

תכבדו !! למרות שמקדש אראוואן הפך לאבן שואבת תיירותית, הוא עדיין נחשב לאחד המקדשים ההינדים החשובים ביותר בבנגקוק. יש הטוענים שזה אחד המקדשים החשובים ביותר לברהמה באסיה. אל תהיה מגעיל או לא מכבד במהלך הביקור הקצר שלך.

ERAWAN SHRINE מקדש
ERAWAN SHRINE מקדש

טיפים לבטיחות לביקור בהיכל

אף על פי שמקדש ארואן נגוע בתקריות בעבר, הוא לא פחות בטוח לביקור מאשר במקומות אחרים בעיר.

הנוכחות המשטרתית הנוספת סביב המקדש ממוקדות תיירים למניעת הונאות בעיקר. אחת ההונאות המפורסמות ביותר כוללת שוטרים באזור דרך סוכומוויט שצופים מהשבילים המוגבהים על התיירים שמעשנים. הקצין מצביע על בדל סיגריות קיים ברחוב וטוען שהפלת אותו, ולכן אתה נקנס בגין ההשלכה.

למרות שמקומיים ונהגים עשויים לעשן בקרבת מקום, מטיילים נוהגים לפעמים לשלם קנסות יקרים במקום.

 

מתנה

למרות שהביקור במקדש ארוואן הוא בחינם, יש אנשים שבוחרים לתת מתנה קטנה. זירקו כמה טבעות לאחד מארגזי התרומות אשר משמשים לתחזוקת המקדש וחלוקה לצדקה.

אנשים רבים שמוכרים זר פרחים ( פואנג מלאי ) כנראה יתקרבו אליכם במקדש. הרשתות היפות בניחוח יסמין שמורות בדרך כלל לזוגות ולעיטור מקומות קדושים. בנגקוק היא לא הוואי – אל תלבשי את הפרחים סביב הצוואר שלך! הנח את מנחת הזר עם האחרים על המעקה המגן על הפסל.

ניתן להשיג גם נרות ומקלות קטורת. אם בחרתם לקנות כמה, הדליקו את כולם בבת אחת מאחת מנורות השמן שנשארות בוערות. המתן בתור, בהגעה לחזית, תודה או הגש בקשה כשאתה אוחז במקלות הקטורת בשתי הידיים ואז מניח אותם במגשים המיועדים.

מתפללים בדרך כלל מגישים מנחות – לפעמים אפילו פירות או שתיית קוקוס – לכל אחת מארבע הפרצופים. במידת האפשר, הסתובב בפסל בכיוון השעון.

טיפ: תיתקל באנשים שמוכרים ציפורים קטנות בכלוב בכמה מקדשים ומקדשים בדרום מזרח אסיה. הרעיון הוא שתוכל לזכות בזכות על ידי שחרור הציפור – מעשה טוב. למרבה הצער, הציפורים המוחלשות אינן נהנות מחופש לאורך זמן; בדרך כלל הם משולבים שוב בקרבת מקום ונמכרים מחדש. היה מטייל אחראי יותר על ידי כך שאינו תומך בפרקטיקה זו.

15 המלונות הטובים בבנגקוק תאילנד

מקומות לבקר ליד מקדש אראוואן

למרות שניתן למצוא שפע של אכילה וקניות בקרבת מקום, מקדש ארוואן אינו נמצא במרחק הליכה מהארמון הגדול, וואט פו, ותחנות הסיור הרגילות בבנגקוק .

תוכלו לשלב ביקור במקדש ארוואן עם כמה מהאתרים המעניינים האחרים באזור:

  • בית ג'ים תומפסון: בית ג'ים תומפסון מציע חוויה תרבותית מעניינת, סיורים קצרים וגן נעים. היעלמותו המסתורית של ג'ים תומפסון היא אחד הסודות השמורים ביותר בדרום מזרח אסיה. הבית המקסים שלו נמצא כ -20 דקות הליכה ממקדש ארוואן, או שאתה יכול לקחת את הרכבת העילית תחנה אחת מעבר לתחנת סיאם לתחנת האצטדיון הלאומי וללכת משם.
  • מרכז האמנות והתרבות של בנגקוק: גם ליד תחנת האצטדיון הלאומית, מרכז האמנות והתרבות של בנגקוק מציג אמנים מקומיים במתקן נעים. עם קצת מזל, תוכלו אפילו לתפוס תצוגת אופנה של מעצבים מקומיים!
  • פארק לומפיני: אם התמלאתם במדרכות סתומות, פארק לומפיני נמצא רק 15 דקות הליכה דרומה לאורך כביש ראצ'דאמרי. הבריכות, שביל ההליכה והביתן הסיני מציעים הפסקה מהקצב הרועש של בנגקוק.

תובנות תרבות

במובנים מסוימים, מקדש ארוואן מספק מיקרוקוסמוס תרבותי שמראה עד כמה עמוק הדת שזורה בחיי היומיום, יחד עם מזל, אמונות טפלות ועוד- האמונה שרוחות חיות בכל ומסביב.

למרות שתאילנד סוגדת בעיקר לבודהיזם של תרוואדה, וברהמה היא אלוהות הינדית, זה לא מונע מהמקומיים לתת כבוד. לעתים קרובות תוכלו להתבונן באנשים מכל המעמדות החברתיים המהנהנים, מתכופפים בקצרה או נותנים וואי בידיהם כשעוברים על מקדש ארוואן – אפילו כשמתגלגלים על פני הרכבת העילית!

מעניין כי אין הרבה מקדשים בהודו המוקדשים אך ורק לבראמה. לאל הבריאה ההינדי יש מעקב גדול יותר מחוץ להודו. מקדש ארוואן בבנגקוק הוא אחד הפופולריים ביותר, יחד עם מקדש באנגקור וואט בקמבודיה . אפילו המדינה הגדולה ביותר בדרום מזרח אסיה עשויה להיקרא על שם בהראמה: ההערכה היא שהמילה "בורמה" באה מ"ברהמה ".

פולחן לברהמה על ידי אנשים שאינם הינדים בסין נפוץ למדי. בתאילנד מתגוררת אחת הקהילות הסיניות האתניות הגדולות בעולם – מכאן מדוע מופעי ריקוד אריות סיניים מחליפים לעיתים את הריקודים התאילנדיים המסורתיים במקדש אראוואן.

תקריות במקדש ארוואן

אולי ניתן להאשים את המיקום הריכוזי, אך מקדש אראוואן בבנגקוק צבר היסטוריה סוערת בהתחשב בגילו ובגודלו.

  • 2006: הפסל המקורי של ברהמה נהרס על ידי גבר בן 27 עם פטיש. מטאטאי רחוב רדפו אחרי הוונדאל וממש הכו אותו למוות. מאוחר יותר נקבע כי האיש היה לא יציב נפשית.
  • 2010: מתחם CentralWorld מעבר לצומת המקדש נשרף במהלך הפגנות נגד הממשלה.
  • 2014: חלק גדול מהלחימה במהלך הפגנות נגד הממשלה שהובילו להפיכה הצבאית התרחשו בסמוך למקדש. תוקנו חורי קליעה ונזקים.
  • 2015: מקדש ארוואן היה מקום הפצצה בבנגקוק ב 2015, פיגוע שהותיר 20 הרוגים.
  • 2016: מכונית התנגשה במקדש ופצעה שבעה מתפללים. הטרור נשלל; נהג הרכב לקה בשבץ מוחי.

 

הפצצת מקדש ארוואן ב -2015

מקדש ערוואן היה היעד לפיגוע ב -17 באוגוסט 2015. פצצת צינור התפוצצה בשעה 18:55 בעוד המקדש היה עמוס. למרבה הצער, 20 בני אדם נהרגו ולפחות 125 נפצעו. רוב הקורבנות היו תיירים אסייתיים.

הפסל ניזוק רק מעט, והמקדש נפתח מחדש תוך יומיים. המתקפה גרמה לצניחה בתיירות; חקירה עדיין נמשכת.

15 המלונות הטובים בבנגקוק תאילנד

דילוג לתוכן