כיצד לתכנן חופשה בתאילנד

כיצד לתכנן חופשה בתאילנד

זמן קריאה: 5 דקות
למרות שתכנון חופשה בתאילנד נשמע אקזוטי, יקר, ועלול להיות מחוץ להישג ידם, להגיע לשם קל ממה שאתה חושב!

כמה יעלה טיול לתאילנד?

תשכח מהמיתוס רב השנים שמקומות רחוקים נגישים רק לבעלי עשירים או גמלאים. חופשה בתאילנד יכולה להיות לא יקרה כמו טיול להאיים הקריביים , מאז פתיחת השמים לחברות התעופה ובהזמנה מראש ניתן כיום למצוא טיפות במחירים שמתחילים ה 650$ לערך, עם עצירת ביינים בירדן או טורקיה. או שאתה יכול לבחור קצת יותר יוקרה ולטוס שנוחות בטיסה ישירה שאורכת כ-10 בממוצע. לאחר הנחיתה החדשות הטובות הן שהתיירות מפותחת היטב בתאילנד; יש לך מגוון אפשרויות. תוכלו למצוא מקומות לינה בחוף תמורת 25 $ ללילה (בונגלו עם מאוורר) או 200 $ ללילה (מלון חמישה כוכבים) – הבחירה היא שלכם!

 

15 המלונות הטובים בבנגקוק תאילנד

כיצד לתכנן חופשה בתאילנד – למרות שסיורים מאורגנים באסיה עשויים להיראות כפתרון מהיר וקל, אתה יכול לחסוך כסף רק על ידי ארגון הסעות ופעילויות ברגע שאתה כבר בשטח. בצעו מחקר קטן אם חברים וקבלו טיפים על מה שאתה רוצה לעשות, עם זאת, אין צורך אמיתי להזמין אותן באופן מקוון או לפני ההגעה לתאילנד.

כאשר אתם מזמינים פעילויות, בדרך כלל אתה תאסף בהלובי במלון שלך על ידי מישהו מהסוכנות שממנה הזמנת את האטקרציה ברכב מיני וואן. כאשר בסוף היום תוחזר למלון שלך – קל!

מתי הזמן הטוב ביותר לבקר בתאילנד?

מזג האוויר שונה מעט בין האזורים, אך בדרך כלל החודשים הכי יבשים בתאילנד הם בין נובמבר לאפריל . אפילו בעונה גשומה בתאילנד, תיהנו מימי שמש. קל יותר לנהל משא ומתן על הנחות לפעילות ולינה במהלך חודשי העונה הגשומה.

יתכן שתרצה להקדיש זמן לחופשה בתאילנד סביב אחד הפסטיבלים הגדולים הרבים . לפחות וודאו שאתם מודעים לכך – החמצת אירוע מרגש רק ביום או יומיים זה מאוד מתסכל!
מסיבת Full Moon הגדולה בכל חודש תשפיע על התחבורה בקו המעבורת של קו סמוי (ובמיוחד קו טאו וקופנגן) . תכנון מסלול טיול סביב מסיבת Full Moon אולי נשמע מעט פגאני, אבל תשמח שעשית זאת!
מתי הזמן הטוב ביותר לבקר בתאילנד
מתי הזמן הטוב ביותר לבקר בתאילנד

האם אתה זקוק לחיסונים לתאילנד?

כיצד לתכנן חופשה בתאילנד בנושא החיסונים – למרות שלא נדרשים חיסונים ספציפיים לתאילנד, עליך לקבל את הכללים המומלצים לכל המטיילים הבינלאומיים באסיה.

הפטיטיס A ו- B, טיפוס הבטן ו- Tdap (עבור טטנוס) הם החיסונים הנפוצים ביותר עבור מטיילים – כולם מומלתים ומספקים הגנה לאורך שנים.
לא תזדקק לחיסון נגד כלבת, קדחת צהובה או חיסוני דלקת המוח יפנית לחופשה רגילה בתאילנד. כך גם לגבי תרופות אנטי מלריה. קיים סיכון נמוך יחסית להידבקות במלריה בתאילנד, במיוחד אם אתה לא מבלה כמויות זמן ארוכות בג'ונגל.
הסיכון הגדול ביותר בתאילנד הוא קדחת דנגה . עד שהחיסון החדש שנבדק יהפוך להיות נפוץ, ההגנה הטובה ביותר שלך היא לעשות את מה שאתה יכול כדי להימנע מעקיצות יתושים .
זיקה (מחלה נוספת הנגרמת יתושים) אינה מהווה איום רציני בתאילנד.
למידע מלא על החיסונים ניתן לקבל כאן באתר ב"ח שיבא

מה לארוז לתאילנד?

עם קניונים רחבים ומלונות מעולים בבנגקוק – לקריאה ל-15 המלונות הטובים ביותר בבנגקוק, ושווקי חוץ בצ'אנג מאי, יחד עם שפע של שווקי רחוב קטנים יותר באוויר הפתוח בין לבין, לא יהיה לכם מחסור בהזדמנויות קניות זולות. השאירו מקום במזוודות: בהחלט תרצו לקחת הביתה כמה ממצאים ייחודיים! ארזו פחות בגדים ותכננו לקנות שם את כל הביגוד שלכם בזול.

יש כמה דברים שתרצה להביא מהבית לטיול בתאילנד. אך היזהרו מהטעות הגדולה ביותר שרוב המטיילים באסיה מודים שהם עושים וזה לארוז יותר מדי.

גישה לכסף בתאילנד

כספומטים נמצאים ממש בכל תאילנד, הסיבה לכך היא שמספקת מזומנים למטיילים זה עניין עסקי: העמלות זינקו לשיא של 6-7 דולר לעסקה (מעבר לכל חיוב הבנק שלך).

בעת השימוש בכספומטים בתאילנד, בקש את הסכום המקסימלי בכל פעם. מטיילים מנוסים יודעים לבקש 5,900 באט ולא 6,000 באט – כך הם מקבלים גם כמה שטרות קטנים יותר.
כרגיל החלפת דולרים אמריקאיים היא אופציה. מאסטרקארד וויזה מתקבלים באופן נרחב בקניונים ובמלונות / מסעדות גדולות יותר, עם זאת, יתכן שתחויב בעמלה נוספת כשאתה משלם עם כרטיס אשראי. גניבת זהות היא בעיה הולכת וגוברת ; בחר לשלם במזומן במידת האפשר כדי למזער את דמי הסיכון והעסקה.

התמקחות היא חלק מהתרבות התאילנדית , ועליכם להתמקח בצורה משחקית על רכישות כמו מזכרות ובגדים. המחירים גמישים אפילו בקניונים. לעתים קרובות ניתן לנהל משא ומתן על אירוח ופעילויות, אך יש לזכור תמיד את כללי שמירת הפנים . לעולם אל תתמקח על אוכל, שתייה או פריטים במחירים סטנדרטיים.

ברכישות גדולות שבוצעו בטיולכם תוכלו לבקש החזר מע"מ בשדה התעופה כשיוצאים מתאילנד. יהיה עליך לבוא מוכן עם קבלות וניירת.

לאן ללכת בתאילנד?

רוב המטיילים מגיעים לבנגקוק, אך ישנם יעדים יפים יותר.

  • האיים התאילנדים : אין חופשה בתאילנד שלמה בלי לבקר לפחות באחד או שניים מהאיים היפים. כולם שונים באישיות ובפיתוי. צורת תאילנד פירושה בחירה בין כמה אפשרויות אי נהדרות בים אנדמן (הצד המערבי) ובמפרץ תאילנד (הצד המזרחי).
  • צ'אנג מאי : בירת צפון תאילנד חביבה על מבקרים רבים. החיים בעיר העתיקה ניתנים לניהול וקל יותר להסתגלות מאשר בבנגקוק. האווירה שונה באופן שונה ונעימה. אוכל טוב, שווקים בחוץ, תרבות לאנה ועיסויים בסך 6 דולר הם כולם סיבות נהדרות לתפוס טיסה או רכבת נמוכה מבנגקוק לצ'אנג מאי .
  • פאי : ממוקם כארבע שעות צפונית לצ'אנג מאי ומוקף גבעות ירוקות, הפך בשנים האחרונות מכפר שקט "היפי" ליעד תיירותי מרכזי. למרות המבקרים הנוספים, פאי שמרה על הרבה מהקסם שלה על הנהר. חוות ואוכל אורגני, חיי לילה טובים באופן מפתיע , וסדנאות יוגה / הוליסטיות / בריאות הן כל הסיבות הנהדרות לבקר בהן. צפון תאילנד מספקת משיכות רבות אחרות באזור גם כן.
  • איוטטאיה : רק נסיעה של שעתיים ברכבת צפונית לבנגקוק, עיר הבירה לשעבר של תאילנד היא המקום ליהנות מתרבות ולחזור על חורבות מקדש עתיקות. לרוב תהיו האדם היחיד במקדש בן מאות שנים!
  • קראבי / ריילי ביץ: מוקד טיפוס הסלע של תאילנד בקרבי הוא כבר לא סתם מטפסים. נוף הגיר המרשים אינו דומה לשום דבר אחר. אבל גם אם אתם מעדיפים רגליים על הקרקע, החול האבקתי והבידוד (Railay נגיש רק באמצעות סירה) יגרמו לכם להרגיש כאילו אתם על אי.

למה לצפות בחופשה בתאילנד

תשתית התיירות בתאילנד מבוססת היטב.

האוכל התאילנדי נחגג ברחבי העולם בגלל טעמיו המעולים. אך תשכחו מהמיתוס כי כל האוכל התאילנדי חריף – רוב המסעדות (במיוחד המסעדות לתיירים) ישאלו עם כמה חריף תוכלו להתמודד או לאפשר לכם להוסיף תבלין משלכם. אבקת צ'ילי זמינה בדרך כלל בכל שולחן.

חיי לילה נפוצים בתאילנד. עלות בירה ביתית גדולה ממוצעת היא 2-3$. ממסיבות חוף, בארים, שווקים וכלה במפגשי שתייה עם המקומיים.

תאילנד היא מדינה בודהיסטית ונקראת גם ארץ הבודהות, יש להתנהג בכבוד בביקור במקדשים שלהם ובלבוש צנוע . בהכרח תוכלו בסופו של דבר להיתקל בנזירים ולבקר במקדשים מרשימים.

תאילנד היא יעד בטוח מאוד. פשע, מלבד הגניבות הרגילות כמו בכל יעד תיירות של טלפונים וארנקים, פשע עצמו הוא נדיר, וכמעט ולא קיים עבור מבקרים זרים. תיירות היא עסק גדול, ותאילנדים לרוב יצאו מגדרם כדי לעזור לכם ליהנות מארצם היפה.

חסרונות

אם תכנון חופשה בתאילנד כל כך קל, בטח יש כמה חסרונות, נכון? בטוח. עם כל יעד בינלאומי יש כמה ויתורים פוטנציאליים לעשות. להלן מספר תלונות נפוצות שמובאות לעתים קרובות על ידי מטיילים:

  • טיסה ארוכה והפרשי שעות שצריך להתגבר עם הנחיתה
  • אטרקציות מרכזיות עסוקות מאוד עמוסות בחודשי השיא (נובמבר עד אפריל). התנועה בבנגקוק גרועה מתמיד.
לפרסום באתר צרו קשר
15 המלונות הטובים בבנגקוק תאילנד
דילוג לתוכן