10 המלצות לקניון אם.בי.קיי MBK Center  בנגקוק, תאילנד 2023

10 המלצות לקניון אם.בי.קיי MBK Center בנגקוק, תאילנד 2023

זמן קריאה: 8 דקות

למען האמת, ישנם קניונים נחמדים יותר לטייל בבנגקוק. אתה נכנס ל- MBK כדי להשיג מבצעים טובים בין 2,300 החנויות. אלא אם כן שוק סוף השבוע של צ'טוצ'אק פתוח, MBK היא כנראה ההימור הטוב ביותר שלך למציאת מזכרות ומתנות לקחת הביתה.

כאשר MBK נפתח בשנת 1985, זה היה הקניון הגדול ביותר באסיה. מאז, קניונים רבים בתאילנד גברו על גודל MBK. CentralWorld הסמוך הוא אחד הקניונים הגדולים בעולם. אבל המורשת והמוניטין של MBK ממשיכים. המקומיים עדיין זורמים לקניון MBK בכל ימות השבוע, בעיקר בגלל שהמחירים נמוכים יותר מקניונים אחרים שמתמקדים יותר בקונים יוקרתיים.

1. השם MBK ראשי תיבות של Mah Boon Krong

10 המלצות לקניון אם.בי.קיי MBK Center בנגקוק, תאילנד 2021
10 המלצות לקניון אם.בי.קיי MBK Center בנגקוק, תאילנד 2021 | קרדיט תמונה: קבוצת תמונות יוניברסל / Getty Images

"MBK" הוא רמז לשמו המלא של הקניון, "מה בון קרונג". זה נקרא לכבוד הוריו של היזם הראשי של הפרויקט, מה ובון קרונג.

הפסלים שאתה רואה בקומת הקרקע ליד המרכז הם של מאה ובון קרונג.

למרות ש"קניון MBK "הוא השם רשמי, אנשים לעתים קרובות יותר פשוט אומרים" MBK ".

2. הדרך הטובה ביותר להגיע לקניון MBK

דרך הטובה ביותר להגיע לקניון MBK
דרך הטובה ביותר להגיע לקניון MBK |  / קרדיט תרומת תמונה worapol sittiphaet / Getty Images

מרכז MBK ממוקם בצומת כביש ראמה איי (דרך סוחומוויט הופכת לכביש ראמה I) ופאי תאילנדי, קרוב מאוד לכיכר סיאם – הבית של סיאם פרגון ומרכז סיאם . אם הולכים מכיכר סיאם, דרך הולכי רגל בגשר העילי מאפשרת כניסה ישירות ל- MBK בקומה השנייה.

מונית ( עם נהג שמסכים להשתמש במונה ) מאזור בנגלמפו ( Khao San Road ו- Soi Rambuttri) תעלה בין 60-100 באט, תלוי במצב הרוח של הנהג והתנועה שלכם. נהגי מוניות וטוק-טוק, במיוחד אלה שחונים בקצוות הרחוב, אוהבים לגזול מטיילים שעוברים מכביש קאו סן ל- MBK. היו מוכנים להילחם על המונה או לנהל משא ומתן על מחיר נסיעה. למעשה עדיף לך ללכת ברגל קצרה לכביש הראשי ולסמן נהג חולף מאשר להתמודד עם המאפיה התחבורתית החונה מחוץ לאזורי תיירות.

אם אתה נשאר ליד אזור סוקומוויט בבנגקוק, פשוט תגיעו לתחנת רכבת ה- BTS בבנגקוק הקרובה ברגל או במונית ואז סעו ברכבת לתחנת האצטדיון הלאומי. עקוב אחר השילוט ל- MBK כשיצאת מהתחנה. כדי להימנע מהצורך להעביר רכבות בתחנת סיאם בכדי לעצור תחנה אחת, אתה יכול פשוט לרדת לשם וללכת 10 דקות מערבה ל- MBK.

יהיה עליך לעבור בדיקת אבטחה בכל פעם שאתה נכנס ל- MBK. אל דאגה: החיפוש די בסיסי. לכל מקרה, השאירו את מצ'טה שלכם במלון (-: .

התראת הונאה: המשטרה מעניקה לעיתים קרובות למטיילים קנסות במקום בגין עישון במקומות הלא נכונים מחוץ ל- MBK. נהגי טוקטוק עשויים לזרוק סיגריות על האדמה במרחק מטרים ספורים בלבד משכתוב הקנס. תיירים ממוקדים. אם אתה מעשן, הישאר ליד קומץ המאפרות ואל תסתובב מחוץ לאזור המיועד.

15 המלונות הטובים בבנגקוק תאילנד

3. קניון ה MBK לא תמיד הכי זול

קניון MBK בנגקוק תאילנד 2021
קניון MBK בנגקוק תאילנד 2021

ל- MBK מוניטין של היותו אחד הקניונים הזולים בבנגקוק, אך זה לא תמיד כך המקרה – במיוחד למתנות ומזכרות מקומיות. למרבה המזל, יש מספיק תחרות בתוך MBK על אותם פריטים שתוכלו לנהל משא ומתן ולקנות כדי להשיג ציונים טובים.

באופן כללי, מיקוח מחירים אינו תמיד תהליך נוח עבור המערביים. משא ומתן על הנחה בקניון עלול להביך חלק מהאנשים.

לא כל המוצרים ניתנים למשא ומתן, אך רבים מהם כן. תצטרך להסתמך על אינסטינקט. לשאול אם חנות יכולה להוזיל משהו בצורה הגיונית…. לבקש לרכוש במחיר של 60% פחות מהמחיר המוצע בד"כ לא יעבוד. בכל מקרה תנו הצעה והיו מוכנים ללכת משם אם יש מקום למשא ומתן המוכר יקרא לכם. אל תאמין ששלט מציין מחיר קבוע. מוכרים רבים, במיוחד בקומות העליונות, כבר תימחרו פריטים כדי לאפשר משא ומתן כלשהו.

כרגיל, התחל את כל האינטראקציות על ידי הצעת שלום ידידותית בתאילנדית ופעל לפי כמה שיותר כללים של התנהגות טובה ומנומסת.

טיפ: אל תקנו מלכתחילה שאתם רואים משהו. השכירות יקרה יותר עבור חנויות במפלסים הנמוכים יותר, במיוחד עבור אלה הקרובים יותר לכניסות. ייתכן שתראה את אותו פריט מאוחר יותר בפחות בקומות הגבוהות. אסטרטגיה יעילה אחת היא לקנות על ידי התחלה בקומה השישית ואז להמשיך לחפש בדרכך למטה.

אם אתם מתכננים לרכוש משהו שראיתם בדרך החוצה, רשמו את מיקום החנות. כי זה לא תמיד קל למצוא את המקום חזרה.

4. תצטרך להיות סבלני מאוד

הכניסה הראשית לקנין MBK בבנגקוק
הכניסה הראשית לקנין MBK בבנגקוק | קרדיט תמונה: Lonely Planet / Getty Images

מרכז MBK, במיוחד בסופי שבוע, יכול להיות מסוכם במילה אחת: טירוף.

בין 90,000–100,000 קונים פוקדים MBK מדי יום. לפעמים מתקיימים אירועי פופ-אפ ותצוגות אופנה שמוסיפים לטירוף, במיוחד בסופי שבוע.

בגדול זה חלק מהכיף והחוויה של ה MBK. אם אתם מחפשים קניון "תרבותי יותר" בו רמות לחץ הדם אינן ממריאות, עברו במקום זאת לקניון סיאם פרגון או ל- IconSIAM.

אם אתם במשימת קניות רצינית, היכנס ל- MBK מוקדם יותר (דלתות נפתחות בשעה 10 בבוקר, אך לא כל החנויות יהיו פתוחות) ביום חול כדי להימנע מהקהל הרב. הקניון תמיד נעשה עמוס יותר בשעות אחר הצהריים המאוחרות. ומוצף לחלוטין בסופי שבוע על ידי המקומיים שבאים לאכול, לעשות קניות ולהתרועע.

15 המלונות הטובים בבנגקוק תאילנד

5. MBK מיועד ליותר מסתם קניות

MBK מיועד ליותר מסתם קניות
MBK מיועד ליותר מסתם קניות | קרדיט תמונה: lechatnoir / Getty Images 

ראיית תאילנד "האמיתית" לא תמיד כרוכה בהפניית מצלמה לעבר תאו מים בסביבה כפרית. MBK אמנם מושך אליו תיירים רבים (לפי הערכות שליש מהלקוחות הם תיירים), אולם הלקוחות העיקריים עדיין מקומיים. מגה-קניון אולי לא מתאים לכל סוגי התיירים לעתים קרובות, אבל זה במקום זה תחוו את חיי היומיום האמיתיים בעיר הבירה.

בדוק את משחקי הוידאו או אולם הבאולינג בקומה העליונה כדי לראות בני נוער מקומיים שמתחרים במשחקי הריקודים. בקש להצטרף אם אתה אמיץ מספיק. תראו אנשי עסקים לבושים מדברים בחנות האוכל, זוגות בדייטים מחוץ לקולנוע, והרבה סטודנטים "מתכנסים" עם משקאות ביד.

אם אתם זקוקים להפסקה, SF Cinema City בקומה העליונה מציג סרטים באנגלית. שלא כמו בבית, כרטיסים הם בסביבות 5 $ בלבד עבור מקומות ישיבה פרימיום!

בתזמון טוב תוכלו לתפוס את אחד מהקרבות או מופעי התרבות המואיי תאילנדיים החופשיים המתקיימים מדי פעם ב- MBK. אירועים קרובים מוכרזים בדרך כלל באתר MBK .

6. יש הרבה זיופים

היזהרו מזיופים בקניון MBK
היזהרו מזיופים בקניון MBK | קרדיט: פיטר פצ'לינצ'ו / Getty Images

תשכחו מהרעיון שכל מה שלמכירה הוא אותנטי רק בגלל שאתם קונים בקניון ולא בשוק רחוב כלשהו – זה לא המקרה. מנעליים וכלה במכשירי אייפון, מרכז MBK טומן בחובו זיופים הנמצאים לעתים מעט מתחת למחיר עמיתיהם האותנטיים.

לא תמיד להבין מה זה אותנטי ומה זה זיוף. חפשו בפריטים מקרוב אחר פגמים. סביר להניח שכל בגדי המותג, חגורות, שעונים, נעליים, ארנקים ומזוודות ניתן להניח שהם מזויפים אלא אם כן הם נמכרים בחנויות הרשמיות שלהם.  לדוגמא את נעלי הנורת 'פייס קנו מהחנות הרשמית של נורת' פייס, ולא באיזה דוכן; אחרת, בסופו של דבר תהיה לך פאדיחה בטיול לצפון כאשר הם יתפרקו לכם.

להתרחק מסרטים פיראטיים ותוכנות למכירה. במקרה הטוב, רבים לא יעבדו כראוי או שיהיו באיכות נמוכה. חלק ניכר מהתוכנות למכירה מכילות תוכנות זדוניות מושתלות שנועדו לגנוב זהויות .

לגבי תכשיטים אם אתה לא צורף עם עין מיומנת, אל תחשוב אפילו לקנות זהב או אבני חן באחת החנויות הרבות.

חנות אפל היחידה שהוסמכה רשמית בתאילנד ממוקמת בתוך פיתוח ה- IconSIAM המפואר על הנהר.

טיפ: בצע בדיקת רצינית לפני רכישה בסכום גבוה של מוצרי אלקטורניקה (למשל, מחשב נייד, טלפון חכם, מצלמת SLR וכו '). לא כל היצרנים יכבדו אחריות אם המוצר נרכש במדינה שאינה שלך.

7. ללכת לאיבוד הוא אפשרות אמיתית

דוכני הטלפון הרבים והאלקטוניקה בקניון ה MBK
דוכני הטלפון הרבים והאלקטוניקה בקניון ה MBK
אוסטין בוש / Getty Images

שמונה הקומות של MBK (שתי הקומות העליונות עוסקות יותר בבידור מאשר בקניות) מסומנות בצבע שונה. ובכל קומה יש גם קומת מודיעין.

הפריסה של מרכז MBK

  1. קומה ראשונה: מרחב אירועים, מזון מהיר, חנויות "רשמיות" קבועות, ואירועי מכירה פופ-אפ
  2. קומה שנייה: אופנות בינלאומיות ומקומיות
  3. קומה שלישית: אופנות בינלאומיות ומקומיות
  4. קומה רביעית: טכנולוגיה, גאדג'טים ואלקטרוניקה
  5. קומה חמישית: אזור אוכל בשדרה קומה חמישית וחנויות זולות יותר
  6. קומה שישית: מגרש אוכל ואזור כפר מלאכה, מתווה בסגנון "שוק רחוב" עם ביגוד זול, עבודות יד ומזכרות
  7. קומה שביעית: בידור
  8. קומה שמינית: בידור

טיפ: היזהר מהתרחיש הקלאסי הזה בתוך MBK: אתה מוצא משהו שתופס את העניין שלך, אך מחליט לחכות ולחפש במחיר טוב יותר. בסופו של דבר, לא תמצאו את הפריט בשום מקום אחר ואז לא תוכלו למצוא את החנות המקורית שוב. זה קורה!

15 המלונות הטובים בבנגקוק תאילנד

8. אכילה ב- MBK אינה יקרה

אוכל בקניון ה MBK בנגקוק תאילנד
אוכל בקניון ה MBK בנגקוק תאילנד | קרדיט תמונה: לואן המפלוב ג'נקינס / Getty Images

כמו רוב הקניונים, הרבה מסעדות רשת (כולל אפשרויות המזון המהיר האמריקאי הרגיל) פרושות ברחבי המתחם. אבל לארוחה אותנטית יותר, פנו לאוכל בקומה השישית בה המחירים הוגנים והתשלום הוא באמצעות מערכת קופונים. האפשרויות כוללות סלטים, אטריות, קארי תאילנדי טעים , ומגוון מפתיע של אפשרויות.

9. MBK אינה האפשרות היחידה

קניונים מומלצים בבנגקוק
קניונים מומלצים בבנגקוק
NithidPhoto / Getty Images 

לפני שאתם נלחצים מדי או המומים מדי, זכרו שמרכז MBK הוא רק אחד משלל אפשרויות הקניות בבנגקוק. אם אתה לא מתלהב מרכישה או לא מרגיש שאתה מקבל מחיר הוגן, אל תקנה!

למרות שרבים מהקניונים האחרים יוקרתיים יותר, תמיד יש אפשרות שתיתקלו במזכרות נהדרות במקום אחר בשווקים הרבים של בנקוק או בחנויות עצמאיות. MBK מוקפת ממש בהזדמנויות קניות.

אם זה עתה הגעת לתאילנד, שקול לחכות עם הקנות. מטיילים מוצאים לעיתים קרובות שקניות בצ'יאנג מאי יכולות להיות זולות ונינוחות יותר, במיוחד בשווקי סוף השבוע . בנוסף, לא תצטרך לסחוב דברים ברחבי הארץ לפני שתטוס החוצה.

אם קניונים עמוסים בבנגקוק מתחילים לעלות לכם על העצבים, בית ג'ים תומפסון השלווה מציע חוויה היסטורית ותרבותית, רק 10 דקות הליכה צפונה מ- MBK. הוסיפו עוד קצת תרבות ליום על ידי הליכה מזרחה מתחנת ה- BTS סיאם כדי להעיף מבט על מקדש ארוואן .

אחרי יום מוצלח של הישרדות ב- MBK, פנו את עצמכם במשקה באחד מברים על הגג הסמוכים.

מרכז האמנות והתרבות בבנגקוק ממש מעבר לכביש מ- MBK מארח לעתים קרובות אירועים, פתיחות אמנות ותצוגות אופנה של מעצבים מקומיים.

10. לצאת מ- MBK יכול להיות אתגר

MBK נסגר בשעה 22:00, אך ייתכן שחנויות קטנות יותר בפנים כבר נסגרו מעט קודם.

אלא אם כן אתה בעיצומו של משא ומתן על טוקטוק , תאלץ להיכנס לתור מונית. יתכן שתצטרך לחכות למונית, במיוחד בזמן הסגירה. מעקה לאורך השדרה הראשית והיעדר חניה מונעים מאנשים לעצור מוניות משלהם או להשתמש בשירותי רכיבה כמו Grab.

סוחומוויט מתואר כאחת השדרות הארוכות בעולם, והיא בהחלט אחת העמוסות ביותר. נראה שתנועה תקועה ועומדת תמיד בשעות הערב. שקול ללכת כמה רחובות ממרכז MBK או לקחת את הרכבת העילית BTS לתחנה פחות עמוסה לפני שתנסו לתפוב מונית בשעות העומס. פעולה זו תחסוך זמן ותסכול.

אם אתה חוזר לאזור דרך קאו סן, תצטרך ללכת ישירות מערבה. למרבה הצער, אין יותר תחנות רכבת רכבת מערבית לאצטדיון הלאומי.

15 המלונות הטובים בבנגקוק תאילנד

דילוג לתוכן