איזה מגהץ מומלץ לקנות ? המדריך לרכישה נכונה

איזה מגהץ מומלץ לקנות ? המדריך לרכישה נכונה

זמן קריאה: 3 דקות

סוגי מגהצים והתאמתם למשתמש

ישנם שלושה סוגי מגהצים פופולריים: מגהץ יבש, מגהץ אדים, ומגהץ קיטור. סוג נוסף ונדיר יותר שלא נזכיר במדריך הם מגהצים שנמכרים כחלק מערכת גיהוץ גדולה ומאובזרת בשולחן ייעודי, שעלותה גבוהה הרבה יותר.

 

מגהץ יבש

זה המגהץ הוותיק, הפשוט והזול בחבורה. בעל סוליה (תחתית) עשויה טפלון, וממנה נפלט החום. כיום, הוא כבר לא פופולרי ולכן הולך ונעלם מהשוק, לכן לא נרחיב עליו במדריך. למרות מחירו הזול והעובדה שהוא קומפקטי, הוא לא מאפשר לווסת את עוצמת החום שהוא פולט, איכות הגיהוץ שהוא מספק נמוכה יחסית, והוא דורש זמן שימוש ארוך.

 

מגהץ אדים

מגהצי אדים בנויים מתחתית עשויה טפלון או נירוסטה שמצוידים במיכל מים. הם מיועדים למשתמשים מזדמנים: כאלה שזקוקים לגיהוץ לעיתים רחוקות, ובעיקר לגיהוץ בדים עדינים. יתרונו הגדול הוא במשקלו הנוח, ובמחיר שאינו יקר יחסית. אגב, קיימים גם מגהצי אדים שמעניקים עוצמת קיטור, וכך מקצרים את זמן הגיהוץ.
המלצה: העדיפו מגהצי אדים הכוללים תחתית נירוסטה, כי משך חיי תחתית הנירוסטה טוב מהטפלון.

 

מגהץ קיטור

מגהצי קיטור הם היסודיים והמקצועיים ביותר מבין המגהצים. מגהץ קיטור כולל דוד קיטור, שיוצר אדים בעוצמה גדולה ביחס למגהצי האדים. הבגד המגוהץ נעשה לח וכך תהליך גיהוצו מתקצר. כלומר, יתרון מרכזי הוא זמן גיהוץ קצר יחסית. אם אתם מרבים לגהץ, וזקוקים לטפל בין השאר באריגים מחויטים או כבדים שחלקם דורשים גיהוץ אנכי על קולב, זהו המגהץ בשבילכם. יתרון נוסף טמון במיכל המים הגדול שבו הוא מצויד, המספק לו מספר רב של גיהוצים וחוסך את הצורך במילוי תכוף של מיכל המים. חסרונות עיקריים: כבד יותר, למים לוקח זמן ממושך להתחמם לטמפרטורה של קיטור, וכמו כן מחירו גבוה יותר משל יתר המגהצים.

 

הספק, תפוקה וביצועים

רמת ביצועיו של המגהץ נמדדת ע"י ההספק החשמלי שלו, ועל פי תפוקת האדים. במגהצים מקובל להציע הספקים חשמליים שבין 1000 ל-3000 וואט, וככל שההספק גבוה יותר, כך הוא יגיע מהר יותר לטמפרטורת העבודה המתאימה. המלצתנו היא לרכוש מגהץ שהספקו כמה שיותר גבוה, ולפחות 2000 וואט. תפוקת האדים מצביעה על משך זמן הגיהוץ ואיכותו. הרמה המקובלת במגהצי האדים היא 15 עד 120 גרם אדים לדקה, ובמגהצי הקיטור היא גבוהה יותר: בין 200 ל-300 גרם אדים בדקה.
בגדול, אם פריטי הגיהוץ שלכם נוטים להתקמט, או שהם קשים במיוחד ליישור וגיהוץ, לכו על מגהץ שמספק תפוקת אדים גבוהה.

נתון נוסף שיש לשים אליו לב במגהצי קיטור, הוא לחץ האדים. לחץ האדים שנוצרים בדוד נמדד ביחידות בר  (Bar), וככל שהנתון גבוה יותר – הרי זה משובח.
לחץ של 4 בר ומעלה יספקו משפחה ממוצעת.

 

נוחות השימוש, ומגוון האפשרויות

ידית אחיזה

העדיפו מגהץ שנוח לאחיזה ולגיהוץ. יתרונה של ידית עשויה שעם: היא מבודדת חום והיד אינה מחליקה.

 

וסת אדים

לרוב מגהצי הקיטור ישנו וסת שתפקידו לשלוט על כמות האדים שנוצרים, והדבר חשוב כי כל סוג בד זקוק ללחות בעוצמה שונה.

 

מיכל מים

ישנם מגהצי קיטור המצוידים במיכל מים הניתן לשליפה, וכאלו שאפילו ניתן למלא במיכל שלהם מים במהלך הגיהוץ עצמו, ללא צורך בהפסקת העבודה או בהמתנה לרתיחת המים. נורית המתריעה על התרוקנות מיכל המים היא פונקציה מועילה ומומלצת שלא קיימת בכל הדגמים. יתרון נוסף טמון במגהצים המאפשרים למלא במיכל שלהם מי-ברז רגילים, כי הם כוללים מערכת הסופחת ומפרקת אבנית.
אפרופו מים: ישנם מגהצים רבים שמציעים אפשרות להתיז מים נקודתית לטובת טיפול בקמטים, אם לא זקוקים דווקא לאדים.

 

בטיחות

אם אתם מגהצים הרבה, ובמיוחד אם סביבכם ילדים, העדיפו מגהצים בעלי מנגנון בטיחות לכיבוי אוטומטי, שהודות לו, נכבה המגהץ לאחר זמן-מה שהוא נמצא באופן אנכי. עוד בסעיף הבטיחות, העדיפו מגהץ שכבל החשמל מחובר אליו במחבר גמיש שמונע הסתבכות של הכבל.

 

מחיר ואחריות

מחירם של מגהצי אדים מתחיל ב-60 ועד 950 שקל.

מחירם של מגהצי קיטור מתחיל ב-130 ועד 3000 שקל.

משך תקופת האחריות לרוב נעה בין שנה עד שנתיים.

 

ולסיכום…

  1. משתמשים מזדמנים: רכשו מגהץ יבש, ועדיף יותר מגהץ אדים. הם זולים, ויספקו עבורכם את העבודה.
  2. מתכננים לרכוש מגהץ קיטור? שימו לב: ישנם מגהצי אדים רגילים שדומים בצורתם למגהצי קיטור, ואף נמכרים במחיר גבוה. אך בסופו של דבר, הם לא מספקים לחץ אדים כמו במגהצי קיטור.
  3. רוצים לגהץ שמלות, ווילונות או בדים באופן אנכי? בדקו שהמגהץ אכן יודע להתמודד עם המשימה. בדרך כלל, מגהצי קיטור יאפשרו זאת.

 

לפרסום באתר צרו קשר

 

דילוג לתוכן