ייצור חדרי קירור והקפאה

ייצור חדרי קירור והקפאה

זמן קריאה: 3 דקות

מהו חדר קירור ומדוע אתה זקוק לו למוצרים שלך?

אתה יכול לדמיין עולם בלי קירור? אנו יכולים לומר לך דבר אחד: יהיה קשה מאוד לחיות בו ורבים מהדברים המקיפים אותך כמעט ולא היו קיימים, כולל העסק שלך.

ייצור חדרי קירור והקפאה
ייצור חדרי קירור והקפאה

כשאנחנו חושבים על שימור מוצרים, אחד הפתרונות הראשונים שעולים בראשנו הוא תא קירור או חדר קירור. לכן, אם אתה רוצה שהמוצרים שלך יהיו בעלי חיים ארוכים יותר, זה מה שאתה צריך לדעת:

מהו חדר קירור?

תא קירור או חדר קירור הוא מחסן בו נוצרת באופן מלאכותי טמפרטורה ספציפית. זה מיועד בדרך כלל לאחסון מוצרים בסביבה מתחת לטמפרטורה החיצונית.

מוצרים הזקוקים לקירור כוללים פירות, ירקות, פירות ים, בשר, פרחים.

חדרי הקירור הראשונים נקראו שדות שלג . זו הייתה באר עם קירות תמך, במידות קטנות או גדולות, עם פתחים בהם הוחל שלג, והופק קרח. המטרה הייתה לשמור על הקרח גם אם השלג נמס.

עובדה מהנה …

חדרי הקירור היו חלק מהותי בתעשייה הימית מאז סוף המאה התשע עשרה. חדרים אלה נמצאים בקווי רוחב חמים יותר, שם המסחור של המוצרים וגורם הזמן ממלאים תפקידים חשובים להתפתחות תעשיות ספציפיות הדורשות פרמטרים איכותיים מאוד קפדניים.

תאי קירור משמשים גם למוצרים הנדסיים, למשל לאחסון כימיקלים בטמפרטורה אידיאלית לעיבוד או להאטת תגובות כימיות (למשל, בתהליכים המסווגים על ידי טמפרטורות או בפולימרים).

אילו יישומים יש לתאי קירור?

ללא קשר למוצרים שהם מכילים, חדרים אלה שימושיים מאוד ל:

  • קבלת טובין. התקנים הסניטריים מחייבים כי עסקים, כמו מחסנים ומסעדות, יהיו בעלי טמפרטורה מתאימה לקבלת חומרי הגלם שלהם, אשר יונחו בהמשך בנקודות שונות. מערכת קירור טובה חיונית למקרים אלה.
  • אחסון וטיפול במוצרים. זה מאפשר הגדלת הייצור והשיווק, הארכת חיי המדף ומאפשר טרנספורמציה של מוצרים.
  • תצוגת מוצרים. במקרים אלה, מקובל מאוד להשתמש ב- Walk In או Reach in דלתות, המאפשרים לצרכן הסופי לגשת בקלות למוצרים ובמקביל, יש להם נקודת מכירה אטרקטיבית הרבה יותר.

איך הקירור עובד בחדר הקירור?

קירור מאט תהליכים כימיים וביולוגיים במזון, ושולט על הידרדרות ואובדן האיכות. באמצעות האחסון ניתן להאריך את חיי המזונות המתכלים הטריים כמו בשרים, דגים, פירות וירקות בכמה ימים על ידי קירור, ומספר שבועות או חודשים על ידי הקפאה.

בבקשת הצעת המחיר שלך לחדר קירור, מהנדס הקירור יודע:

  • פירות וירקות ממשיכים לנשום ולהפיק חום במהלך האחסון.
  • יש להקפיא את רובו בטווח טמפרטורות, במקום לטמפרטורה אחת.
  • איכות המזון הקפוא מושפעת מאוד משיעור ההקפאה.
  • מהירות האוויר בקירור משפיעה על קצב אובדן הלחות במוצרים.
איך הקירור עובד בחדר הקירור
איך הקירור עובד בחדר הקירור

כיצד לבחור את הטמפרטורה בתוך חדר קר?

הטמפרטורה הפנימית תלויה בחומר או במוצר שיאוחסן. יישום ידוע הוא אחסון מזונות לשימורם, כגון מזון קפוא, המאוחסנים בטמפרטורות נמוכות מאפס. ירקות ופירות מקומיים מאוחסנים בטמפרטורה של 0 מעלות צלזיוס ופירות טרופיים וסובטרופיים ב -5 עד 13 מעלות צלזיוס.

כיצד מעוצב חדר קירור?

עיצוב טוב של חדרים אלה מתייחס לא רק לבחירת הציוד, אלא למיקומו לגישה בטוחה של אנשי הצוות. על מנת להבטיח גישה ותמרון בטוחים לחדר הקירור, יש צורך בכך שקבלנים, מהנדסים ובעלים ישתתפו בפרויקט כדי לקבוע את בחירת מערכת קירור שנקבעה על ידי ניתוח עלות מחזור החיים ויעילות אנרגטית.

אילו טעויות נעשות בעיצוב חדר קירור?

למרות שזה כלי כל כך אסטרטגי למטרות מסחריות, מפתיע עד כמה תקלות קשות נפוצותבתכנון ובנייה של חדרי קירור. בין היתר מצאנו:

  • השימוש בחומר שאינו מבודד לקירות ותקרות חדרים. חומרים כגון מחיצות, או לוחות ללא פוליאוריטן.
  • חדרים ללא ממדים נאותים, המעכבים תמרון ואחסון מוצרים.
  • חדרים עם מערכת קירור שגויה למוצר אותו תרצו לשמר.
  • חדרים ללא מערכת גישה מתאימה, ובמקרה זה קשה לשלוט על תנודות הטמפרטורה.

מה לעשות?

שמירה על המוצרים שלך בצורה מספקת אינה אפשרות, אלא הכרח. על ידי הבטחת תהליך זה, הרווחים של החברה שלך ייהנו מאוד. התחלה טובה היא להגדיר מה הצרכים שלך ואיזה סוג תהליך אתה זקוק למוצרים שלך, לצטט לא רק את הציוד הנכון, אלא עיצוב ספציפי ומתמחה עבור החברה שלך.

ייצור חדרי קירור והקפאה

להצעת מחיר מחברת מקצועית לחצו על הלינק הבא: https://mzkor.com

חדרי קירור והקפאה

 

דילוג לתוכן