רחוב קאו סאן בבנגקוק Khao San Road

רחוב קאו סאן בבנגקוק Khao San Road

זמן קריאה: 4 דקות

רחוב התרמילאים הידוע רחוב קאו סאן בבנגקוק, תאילנד

רחוב קאו סאן בבנגקוק Khao San Road
רחוב קאו סאן בבנגקוק Khao San Road | קרדיט: הולגס / Getty Images

לינה זולה, סצנה חברתית מטורפת של צעירים ומשפחות מכל העולם, ומוניטין של מסיבות כל הלילה הפכו את רחוב הקאו סאן ליעד ברירת המחדל עבור תרמילאים ומטיילים בתקציב לא גבוה אשר שוהים בבנגקוק . אוהב את זה, שונא את זה או את שניהם רחוב הקאו סאן הוא מקום לפגישה עם מטיילים אחרים לפני שיוצאים ליעדים אחרים בתאילנד .

היסטוריה קצרה של דרך קאו סן

קאו סאן או קאו סרן פירושם למעשה "טחנת אורז"; הרחוב היה פעם מרכז לסחר באורז. מאוחר יותר, הרחוב נודע בשם "דרך דתית" בגלל כמה חנויות שענו על צרכיהם של נזירים. בית הארחה זעיר נפתח בתחילת שנות השמונים ומשם הרחוב התפוצץ לאחד ממוקדי הנסיעות העמוסים ביותר בעולם.

עם טיסות זולות ותשתית מוצקה למטיילים, בנגקוק משמשת לעתים קרובות כנקודת התחלה קלה לתיירים אשר מגיעים בפעם הראשונה לטיול בתאילנד,

15 המלונות הטובים בבנגקוק תאילנד

שינויים אחרונים

למרות שעדיין תפגשו הרבה תרמילאים באזור רחוב הקאו סאן , השמועה על הרחוב המפורסם הגיע לממשל. ולכן הממשלה השקיעה מאמצים רבים בניקוי ושדרוג הרחוב, ואף הרחיקה לכת לבניית תחנת משטרה בקצה הרחוב. שעת סגירה (חלק מהברים, חצות, אחרות, 2 לפנות בוקר) הוטלה אך היא נאכפת באופן רופף . גם לאחר הסגירה יוצאים החוגגים לרחובות.

למי שמטייל שם אתם תפגשו מטיילים מכל שכבות האוכלוסייה, ולא רק מטיילים בתקציב בסיסי. מחירי האלכוהול עדיין יחסית נמוכים שם ממקומות אחרים בחיי הלילה האחרות בבנגקוק . בנוסף, רחוב קאו סאן לא מתאפיין בכל מועדוני הגוג ועובדי המין שנראים שם כמו באזורים אחרים, כך שהאזור מתאים בהחלט למשפחות עם ילדים , אפילו מקומיים היפים מגיעים לטייל, לאכול וליהנות ממוסיקה חיה בסופי שבוע.

ככל שהקהל משתנה, גם העסקים שמספקים להם עובדים. אכסניות וספא בוטיק חדשים צצו בשנים האחרונות. קטע ארוך של סוי רמבוטרי נהרס לבניית מלון גדול, שהשפיע על אישיותו ועל מחירי הרחוב.

האזור שמסביב

דרך קאו סאן כבר עברה מזמן את גבולותיה ונשפכה לשכונה הסמוכה לרבות סוי רמבוטרי, דרך צ'אקראבונגה ורחוב פרה אתית. מטיילים רבים מעדיפים להישאר ממש בפאתי דרך קאו סאן שם ניתן ליהנות מאווירה נחמדה ופחות כאוטית, עדיין במרחק הליכה מהאקשן.

למרות שסוי רמבוטרי הוא אלטרנטיבה פופולרית לדרך קאו סאן, המסלול שנמצא במרחק רחוב אחד מעבר לרחוב צ'אקראבונגה נשאר מעט שקט יותר בכל הקשור לאכילה, שתייה ושינה.

אלטרנטיבה נוספת לאזור דרך קאו סאן היא השכונה מצפון, מעבר לקלונג (התעלה). סעו בדרך Chakrabongse צפונה (פנו ימינה כשיוצאים מ Khao San דרך תחנת המשטרה) והמשיכו עד שמתחיל דרך Samsen בגשר.

איך לשרוד את דרך קאו סאן

למרות שלא בהכרח מסוכן, אתה יכול להניח פחות או יותר שהעובדים שם, הנהגים והסוחרים הרבים לאורך רחוב הקאו סאן רוד מעונינים בכסף שלך בדרך זו או אחרת. אפילו האנשים החייכניים שמבשלים תאילנדי בעגלות רחוב מעמיסים יתר על המידה תיירים שיכורים מכדי להבחין בהם .

צי הטוקטוקים והמוניות שחונה לאורך דרך קאו סאן שייכים לנהגים שהם רמאים ותיקים ; תמיד תעדיפו לתפוס מונית חולפת במקום לקחת אחת מ"מאפיה" של המוניות החונות. הימנע מהונאת טוקטוק עתיקת יומין של נסיעות "בחינם" או בעלות נמוכה . סביר להניח שינסו ללשכנע אתכם להיכנס לחנויות יקרות לרכוש איזה מוצר ואיך שתגיעו יופעל עליכם לחץ רב לרכישה של מוצרים במחירים מופקעים.

הימנע מביצוע רכישות גדולות בדרך קאו סן כגון זהב / כסף, אבני חן וחליפות מחויטות אשר כמעט תמיד פחות איכותיות ממה שתמצא במקומות אחרים. צפו שרוב האומנות או הפריטים ה"ייחודיים " שניתן לרכוש הם ככל הנראה זיופים .

קאו סאן בטיחות בדרכים

אף על פי שדרך קאו סאן בטוחה יחסית, ישנם אופורטוניסטים שמשוטטים ברחוב ומחפשים לטרוף תיירים שיכורים או נאיביים.

כמו כייסים, וחוטפי סמארטפונים,  אל תסתובב עם אייפון יקר שמציץ מהכיס האחורי שלך. אף על פי שפשיעה אלימה עדיין נמוכה מאוד, קרה כבר שמטיילים הותקפו בזמן שהלכו הביתה לאזורים בפאתי דרך קאו סן; נסה ללכת עם מישהו ביחד.

למרבה הצער, אל תצפו שתחנת המשטרה בקצה המערבי של קאו סאן רואד תהיה לעזר רב באירועים. הם יפנו אתכם למשטרת התיירות (במרחק של 20 דקות הליכה) בגניבות.

15 המלונות הטובים בבנגקוק תאילנד

הגעה לדרך קאו סן בבנגקוק

למרות הפופולריות, דרך קאו סאן אינה נוחה להגיע לאזורים אחרים המכוונים לתיירים בבנגקוק. אין תחנות רכבת BTS או רכבת תחתית בקרבת מקום. תחנת הרכבת הקרובה ביותר היא הגדולה בהואאלמפונג, במרחק של 50 דקות הליכה מזרחה.

נהגים אוהבים להעלות יתר על המידה אנשים המגיעים לכביש קאו סן. בחר תמיד נהג מונית שיסכים להשתמש במונה לפני שאתה נכנס. לקיחת טוקטוק יכולה להיות חוויה תאילנדית מהנה אך תמיד תעלה לך יותר!

משדה התעופה: אם הטיסה שלכם תגיע בשעות הלילה, האפשרות היחידה שלכם להגיע לדרך קאו סאן תהיה ככל הנראה באמצעות מונית שדה תעופה. יהיה עליך להיכנס לתור, לשלם את התוספת, את המרחק של היעד ואת האגרה אם הנהג ייקח את הכביש המהיר. במהלך היום, חפשו דלפק לפני תור המוניות (ליד שער 7) המפרסם מיניוואנים זולים לכביש קאו סן.

מסוכומביט: מונית מסוכומוויט לכביש קאו סן תעלה בין 100–150 באט.
באמצעות סירה: מעבורות עוברות את נהר צ'או פראיה בצד המערבי של בנגקוק. מה שמאוד זול ומהנה; אתה משלם עבור מרחק הנסיעה. מטיילים רבים אינם רואים במוניות נהר אופציה מכיוון שהם קצת חוששים מפתרון תחבורתי זה. פרה ארטיט הוא המזח הקרוב ביותר לאזור דרך קאו סן; זה 10 דקות הליכה מהנהר לכביש קאו סן.
דילוג לתוכן