הגנת סייבר לעסקים

הגנת סייבר לעסקים

זמן קריאה: 2 דקות

אבטחת סייבר היא הנוהג של הגנה על מחשבים, שרתים, מכשירים ניידים, מערכות אלקטרוניות, רשתות ונתונים מפני התקפות זדוניות. זה ידוע גם בשם אבטחת טכנולוגיות מידע או אבטחת מידע אלקטרונית. המונח חל במגוון ההקשרים, מעסקים למחשוב נייד, וניתן לחלק אותו למספר קטגוריות נפוצות.

  •  אבטחת רשת היא הנוהג של אבטחת רשת מחשבים מפני פולשים, בין אם תוקפים ממוקדים או תוכנות זדוניות אופורטוניסטיות.
  •  אבטחת יישומים מתמקדת בשמירה על תוכנה ומכשירים נקיים מאיומים. אפליקציה שנפגעה יכולה לספק גישה לנתונים שתוכננה להגן. אבטחה מוצלחת מתחילה בשלב התכנון, הרבה לפני פריסת תוכנית או מכשיר.
  •  אבטחת מידע מגנה על שלמות הנתונים ועל פרטיותם, הן באחסון והן במעבר.
  •  אבטחה תפעולית כוללת תהליכים והחלטות לטיפול ולהגנה על נכסי נתונים. ההרשאות שיש למשתמשים בעת גישה לרשת והנהלים שקובעים כיצד והיכן ניתן לאחסן או לשתף נתונים, נופלים תחת מטריה זו.
  •  התאוששות מאסון והמשכיות עסקית מגדירים כיצד ארגון מגיב לאירוע אבטחת סייבר או לכל אירוע אחר הגורם לאובדן פעולות או נתונים. מדיניות התאוששות מאסון מכתיבה כיצד הארגון משחזר את פעולותיו ומידעו כדי לחזור לאותה יכולת הפעלה כמו לפני האירוע. המשכיות עסקית היא התוכנית שהארגון נופל עליה בזמן שמנסה לפעול ללא משאבים מסוימים.
  •  חינוך משתמשי קצה פונה לגורם האבטחה הסייבר הכי בלתי צפוי: אנשים. כל אחד יכול בטעות להכניס וירוס למערכת מאובטחת אחרת על ידי הימנעות ממנהגי אבטחה טובים. לימוד משתמשים למחוק קבצים מצורפים של דוא"ל חשודים, לא לחבר כונני USB לא מזוהים ושיעורים חשובים אחרים הם חיוניים לביטחון של ארגון כלשהו.

היקף איום הסייבר

איום הסייבר העולמי ממשיך להתפתח בקצב מהיר, בדרך כלל המגזר שהכי בסיכון הוא מגזר העסקים הקטנים, שלא מודעים לסיכונים או שקיבלו הצעות מחיר מנופחות מעבר לתקציב שלהם, שירותי מחשוב לעסקים קטנים, עם מספר עולה של הפרות נתונים מדי שנה. דוח של חברת RiskBased Security חשף כי 7.9 מיליארד רשומות נחשפו עקב הפרות נתונים בתשעת החודשים הראשונים של 2019 בלבד. נתון זה הוא יותר מכפול (112%) ממספר הרשומות שנחשפו באותה תקופה בשנת 2018.

שירותים רפואיים, קמעונאים וגופים ציבוריים חוו את הפרות הרבות ביותר, כאשר עבריינים זדוניים היו אחראים לרוב התקריות. חלק מהמגזרים הללו מושכים יותר את פושעי הרשת מכיוון שהם אוספים נתונים פיננסיים ורפואיים, אך ניתן להתמקד בכל העסקים המשתמשים ברשתות לצורך נתוני לקוחות, ריגול ארגוני או התקפות של לקוחות.

עם היקף איום הסייבר שנקבע להמשיך ולעלות, תאגיד הנתונים הבינלאומי צופה כי ההוצאות ברחבי העולם לפתרונות אבטחת סייבר יגיעו לסכום כולל של 133.7 מיליארד דולר עד 2022. ממשלות ברחבי העולם הגיבו לאיום הסייבר הגובר בהדרכה לעזור. ארגונים מיישמים נהלי אבטחת סייבר יעילים.

בארה"ב, המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה (NIST) יצר מסגרת אבטחת סייבר . כדי להילחם בתפוצה של קוד זדוני וסיוע בגילוי מוקדם, המסגרת ממליצה על ניטור רציף בזמן אמת של כל המשאבים האלקטרוניים.

חברות שירותי מחשוב לעסקים יכולים לתת לכם מענה בתחום כמו גם פתרונות מחשוב לעסקים לפרטים נוספים, 077-4000179

לפרסום תכנים באתר, צרו קשר

דילוג לתוכן