להחזיק רכב פרטי או להזמין מונית?

להחזיק רכב פרטי או להזמין מונית?

זמן קריאה: 2 דקות

רכב פרטי


אנו כישראלים אוהבים עצמאות ואחד הדברים הוא רכב צמוד, ככה שאני לא מוגבל ויכול לנסוע לאן שבא לי. אבל האם באמת חשבתם כמה עולה לנו כל חודש להחזיק רכב פרטי? האם זה משתלם? האם זה שווה שיש לנו רכב פרטי?
כל משפחה מחזיקה בממוצע שלושה רכבים פרטיים בבית, לפי נתוני הלמ"ס רק בסוף שנת 2018 היה גידול של 3.9% כלי רכב שנכנסו לארץ, כמות הרכבים בישראל עומדת כיום על כ- 3.5 מליון כלי רכב, הצפיפות על הכבישים גדלה משנה לשנה פקקים איומים בשעות השיא, והקיף בניית הכבישים לא מספיק להתרחב בכל שנה, לדוגמא נסיעה לתל אביב מרחובות בשעות הבוקר לוקח יותר משעה וחצי, לא כולל את הנתיב המהיר, ובדרך אפשר לראות ולהבחין שבכל רכב יושב הנהג בלבד, למה? כי אנחנו אוהבים עצמאות ולא להיות מוגבלים בתחבורה ציבורית צפופה, דחוסה, שבדרך כלל האוטובוסים לא מגיעים בזמן, ולעיתים הרכבת מתעכבת.
מבדיקה שערכנו על ידי מחשבון באתר הון עלות אחזקת רכב שנתית – חודשית לגבי עלויות אחזקת רכב בהנחה שנסענו לפחות 15,000 קלומטר בשנה, עלות רכב פרטי מאה אלף ₪ יוצא שכולל הביטוחים, דלק, טיפולים ואגרת רישוי, אנו משלמים בשנה  31,782 ₪ נחלק את זה לחודשים 2648 ₪, המחיר כולל ירידת ערך שנתית של הרכב, ככה מבלי שנשים לב אחזקת שנתית של רכב גבוה מאוד.
למרות זאת רבים מעדיפים רכב פרטי למרות העלויות, כל זה ועדיין לא דיברנו על חניה פרטית ליד הבית אם יש להם דבר כזה, או במקום העבודה חניה מסודרת, אזי צריך לשלם גם עבור החניה, בנוסף לכל הוצאות אחזקת הרכב, אבל אנחנו מעדיפים עצמאות, כי הרכב קרוב אליי ואני לא מוגבל בתחבורה ציבורית.

מונית


אני מגדיר את זה בצורה כזו "נסעת שילמת, לא נסעת לא שילמת" לדוגמא אם נסעת במונית מרחובות ההולנדית, לרחובות החדשה מרחק של כ 6 קילומטר תשלם בערך 45 ₪ בתעריף אחד, ניקח את אותו המסלול בתעריף 2 נשלם בערך 52 ₪, גם אם נסענו בתעריף אחד כל יום במהלך 22 יום אנחנו נגיע לסכום של 990 ₪ נסיעה במונית בחישוב קל, ישנה אפשרות אפילו להוזיל את העלויות באת תתקשר למוניות ברחובות ותקבל מחיר ומהסדרן יותר זול מהמונה, הנהג יפעיל את המונה עד להגעת המחיר המוסכם.
נסיעה במונית כרוכה בהזמנת מונית מידית או נסיעה עתידית, אם זה באפליקציה או להתקשר לתחנת מוניות, (אני מעדיף להתקשר לתחנת מוניות מאחר ואני אוהב מענה אנושי, כמו הרבה אנשים אחרים). הצורך במונית נובע מכך שאין לי רכב פרטי, או שהרכב אצל בת הזוג, אני ממהר לעבודה, לשלוח את הילדים לגן, ועוד הרבה סיבות כאלה ואחרות, הזמנת מונית מתחנת מוניות עדיפות גדולה מאחר ויש מענה אנושי הסדרן מכיר את כל הכתובות יותר טוב מכל אפליקציה כזו או אחרת, ניתן להזמין מונית לשדה התעופה בן גוריון והנהג מונית יחכה לך כבר למטה, ניתן להזמין מונית מידית ונהג מונית בדרך אליך, ישנה אפשרות גם לבקש מהסדרן מונית מפוארת, או לומר לסדרן שיש לי כמה עצירות בדרך מה שיותר מסורבל באפליקציה.
לכן חשוב לבדוק כמה נוסעים בשנה עם הרכב הפרטי ומה הצורך אם זה לעבודה ועוברים בחודש את ה 700 קילומטר אזי עדיף כדאי ואף רצוי להחזיק רכב פרטי, אבל אם לא נוסעים הרבה ברכב הפרטי, אז אין טעם להחזיק רכב פרטי ועדיף לנסוע במוניות לכל יעד שתרצו בפרט אם מקום העבודה שלכם הוא קרוב לבית.
לא לקחנו בחשבון את הלחצים שיש ברכב פרטי במהלך הנסיעה, כמו אחריות, בטיחות, נסיעה רגועה, דוחות משטרה, פקקים בדרך, וחניה שזה היום כבר הפך לנושא בעייתי בכל אזור בארץ. ברגע שמזמינים מונית ברחובות לשדה התעופה אז כל הלחץ נמצא אצל הנהג מונית והמזמין יושב להתרווח בנסיעה רגועה, נינוחה, עם מוזיקה טובה ומיזוג אוויר.
תעשו את החשבון שלכם.

 

קישור לאתר והזמנת מונית 08-9120120

https://www.rehovot-taxi.org/

לפרסום תכנים באתר צרו קשר

דילוג לתוכן