נוטריון דיני משפחה

נוטריון דיני משפחה

זמן קריאה: 2 דקות

נוטריון משפחה אמון על הסיוע במקרים ובאירועים בהם נדרש הייעוץ המשפטי בתחום הגירושין, תביעת אבהות, הסכמי ממון בין בני זוג, אימוץ, אם פונדקאית, אלימות בתוך המשפחה ועוד. במקרה של סיוע בתחום הגירושין יתכנו כמה מצבים: מתן סיוע של עורך דין גירושין אחד עבור כל צד (התנהלות אינדיבידואלית ללא שיתוף פעולה בין הניצים) ומתן סיוע של שני עורכי דין, אחד לכל צד, אבל בקונסטלציה של הליך גישור.

גירושין: חשיבה מתוכננת מראש

הליך הגירושין חייב לפתוח בכמה סעיפי התייחסות: החלטה, עובדות  ושכירת עורך דין נוטריון. ההחלטה להתגרש, אם היא נכונה או לא, זה כבר עניינו הפרטי של בני הזוג. לעיתים עולה הרעיון לעבור יחד טיפול זוגי, לעיתים הפער גדול מדי בין השניים והגירושין בלתי נמנעים.

במידה ומדובר על התנהלות קלוקלת של מערכת יחסים ויש צורך בראיות המוכיחות דבר זה או אחר, חשוב לתעד, חשוב להקליט. מעבר לכך, יש לקחת בחשבון כי כל מסמך שיכול להעיד על הוצאות והכנסות ועל יכולת ההשתכרות חשובים כדי לבנות הסכם גירושין כראוי.

נוטריון משפחה חייב להיות מקצועי, אמין ובעל ניסיון בתחום הספציפי היות ומדובר על מורכבות משפטית ועל נושא שנוגע בבטן הרכה של כל צד. שימו לב שעורך הדין שבחרתם ילווה אתכם לאורך כל הדרך ושלא מדובר באיש מקצוע עסוק ביותר ששולח את עמיתיו להחליף אותו בהזדמנויות שונות.

שתי ערכאות והמהירות קובעת את כללי המשחק

שתי ערכאות בארץ נוגעות בתחום הגירושין: האזרחית והדתית. הערכאה האזרחית הינה בית המשפט לתחום המשפחה. הוא אשר פוסק באמצעות דין אזרחי. את הערכאה הדתית מייצג בית דין רבני הפוסק על פי ההלכה.

בית הדין הרבני הוא היחיד שיכול לבצע את טקס הגירושין, אך אין חובה כי שאר הנושאים הנידונים על הפרק יטופלו על ידיו (ילדים, מזונות ורכוש). כלומר, את התביעה לחזקה על ילדים ולחלוקת רכוש ניתן להגיש אל בית הדין הרבני או האזרחי.

מומלץ לכל אחד משני בני הזוג להתייעץ עם עורך דין משפחה על מנת להחליט היכן לפתוח את תיק הגירושין עבור שאר התהליכים המצוינים. הערכאה הראשונה אליה מוגשת התביעה, היא זו אשר בה ימשיך הזוג את התהליך.

חשוב לדעת כי במקרה שבני הזוג ניצים, אינם בתקשורת הדדית טובה ואין בכוונתם לגשת אל תהליך גישור, מי אשר מגיש את התביעה שלו ראשון לבית הדין המתאים והנוח לו, מתחיל את המסע הזה כשבידו יתרון מול האחר.

הליך הגישור כפתרון של שיתוף פעולה

על מנת למנוע את מרוץ הסמכויות שנוצר בשל הסיבה כי לא כל ערכאה מטיבה עם שני בני הזוג, ניתן לעבור את התהליך על ידי גישור. כל בן זוג בוחר עורך דין המתמחה בגישור בתחום הגירושין, בציפייה לתהליך מכבד וידידותי יותר.

שני הצדדים ובאי כוחם חותמים על התחייבות לא לפנות אל אף ערכאה כל עוד מתנהל תהליך הגישור. נוטריון משפחה המתמחה בתחום הגישור יפעל לטובת מי שהוא מייצג אך מתוך ראיית טובת המשפחה והמחויבות לשיתוף פעולה.

עו"ד

 

דילוג לתוכן