מה קורה כאשר הדומיין שלנו פג תוקף?

מה קורה כאשר הדומיין שלנו פג תוקף?

זמן קריאה: 2 דקות

תחום הדומיין זאת זירה פעילות מאוד ענפה ומתחלק לשני גורמים

1. לקוחות שמגלים יום אחד שהדומיין שלהם לא פעיל

הרבה אנשים ועסקים מגלים יום אחד שהדומיין שלהם לא זמין, ושירותים בחברה הפסיקו לפעול, כמו תיבות דואר לדוגמא או אתר אינרטנט, כשהם באים לחדש את הדומיין הם מגלים שהוא נרכש על ידי מישהו אחר ואז אתם בבעיה אמיתית כי כל המוניטין שלכם שהקשעתם בשם הדומיין הלך לאיבוד שלא לדבר על השבתת העסק מפעילות כתוצאה ממילים לא עובדים או אתר אינטרנט מושבת, לכן יש כלי שמאפשר לך למעקב אחרי דומיין שלכם ולקבל התראות במידה והא הוא עומד לפוג

כאשר פג תוקף של דומיין הוא הופך להיות לא פעיל באופן מיידי וכל השירותים המחוברים אליו מפסיקים לפעול. אינך יכול לבצע עדכונים לדומיין בזמן פג תוקפו. הדומיין יישאר זמין להפעלה מחודשת בשיעור הדומיין הרגיל שלך ברשימת הדומיינים שפג תוקפם.

2. חברות שצדות דומיינים חזקים לצורך קידום אתרים

חברות אלו וגם אנשים בפרטים לרוב צדים דומינים חזקים שפגו תוקף ומשתמשים ב"כוח" של הדומיין שלו שגוגל מייחסת לו למטרת הקמת אתרים משלהם על גבי אותו דומיין ושימוש בו או לצורך קידום של רשת האתרים שלהם וולקוחות החברה שלהם, או בניה של אתר זהה לישן ולהנות מכל התנועה שקיבל האתר הישן בגוגל.

מקדמי אתרים אלו מחפשים כלי שיאפשר להם מעקב אחריו דומינים שהם חושקים בהם וסיפק להם התראות לגבי סטאטוס הדומיין, מכיוון ששוק זה מאוד פעיל התחרות בין הרוכשים גדולה ודיוק בזמן הרכישה הוא קריטי !

כדי להפעיל מחדש דומיין שפג תוקפו, שמות דומיינים מסוימים מתחדשים באופן אוטומטי בלבד ולא ניתן לחדש אותם באופן ידני. לתחומים אלה אין תקופת חסד. לאחר שפג תוקפם לא ניתן לשחזר אותם.

TLDs של ICANN

תקופת חסד של דומיין

 

לאחר שפג תוקף של דומיין הוא נכנס לתקופת חסד. בתקופה זו הדומיין מושבת אך עדיין ניתן לחדש אותו אצל הרשם אינרטנט בעלות נוספת.

 

בדרך כלל תקופת חסד נעה בין 29 – 40 יום אך אין תקופת חסד מובטחת. לאחר שפג תוקף של דומיין, איגוד האינטרנט רשאי למחוק אותו בכל עת בהתאם להסכם הרישום. לאחר חלוף תקופת החסד, והדומיין יהיה זמין לרכישה על ידי כל אדם אחר שיחפוץ בו.

 

תקופת מחיקה של הדומיין

לאחר שדומיין עבר כל תקופת חסד תפוגה רלוונטית, הדומיין עשוי לעבור למצב של מחיקה.

תקופת המחיקה "מחכה ממתינה" מתייחסת למסגרת הזמן של 5 הימים לאחר הפדיון. במהלך תקופה זו הרישום מחזיק את הדומיין ולא ניתן לשחזר אותו. ברגע שהרישום מוחק את הדומיין הוא זמין על בסיס כל הקודם זמין עבור כל מי שיכול לרכוש כדומיין חדש.

דילוג לתוכן