טיפול טבעי לגוף ולנפש באמצעות צמחים

טיפול טבעי לגוף ולנפש באמצעות צמחים

זמן קריאה: 2 דקות

אין אדם שלא זקוק בשלב כזה או אחר של חייו לטיפול. יש מגוון עצום של סיבות שיכולות להוביל אותנו לקבלת טיפול בין אם זה כאב פיזי, בעיה מנטלית איתה אנו מתמודדים, קושי או שיבוש בשגרת השינה, לחצים, חרדות ועוד. אם בעבר רוב האנשים היו פונים לטיפול קונבנציונלי בכל פעם שצצה להם בעיה כזו או אחרת, היום אחוז גבוה מהאוכלוסייה פונה דווקא לטיפול טבעי בשל היתרונות הרבים של טיפולים מהסוג הזה.

 

פרחי באך בתור טיפול טבעי

קיימות מגוון שיטות לטיפול טבעי. אחת השיטות שתפסו תאוצה בעשור האחרון נקראת טיפול טבעי באמצעות פרחי באך. בשונה משיטות אחרות, פרחי באך נחשבת לשיטה יחסית חדשה. יש עדויות שברפלקסולוגיה למשל, עשו שימוש כבר בתקופה של מצרים העתיקה או שיטת הארומתרפיה בה עשו שימוש בטקסים סיניים רוחניים לפני אלפי שנים. מי שפיתח את השיטה של טיפול בפרחי באך הוא ד"ר אדוארד באך שנולד בשנת 1886 – רופא, חוקר והומאופת, ובעת טיפול בפרחי באך מיישמים את תורתו.

 

טיפול טבעי בפרחי באך על מה זה מבוסס?

אותו רופא ידוע הבין כי לכל מצב רגשי בחיים שלנו יש השפעה על המצב הפיזי. משם כל השיטה החלה להתפתח. כלומר, כשאדם נמצא במצב רגשי כזה או אחר – פחד, לחץ, חרדה, קושי להסתגל למצבים מסוים ועוד, הוא נמצא בתדר אנרגטי שמשנה לו את המצב הרגשי. התדר האנרגטי מוביל לבעיות שונות בהיבט הפיזי. התפנית העיקרית של ד“ר באך, הייתה בשנת 1930 כשהחל לחקור צמחים. לאחר מיפוי הוא גילה 38 פרחים ולכל תמצית של פרח הוא מיקד למצב רגשי מסוים. לכל פרח יש תדר אנרגטי וכל פרח מתאים לתדר כזה או אחר. כשאנחנו אומרים תדר אנרגטי זה אומר תחושה מסוימת ברגע ספציפי אחד בו אנחנו נמצאים.

 

דוגמאות לתדרים אנרגטיים על פי תמציות של פרחי באך

לכל מצב נפשי יש השפעה. ד“ר באך קם בבוקר והחל לקטוף את הענפים והעלים הראשונים שיצאו והשרה אותם במים טהורים על אדן החלון. תדר אנרגטי בעצם מאפשר לנו להשלים לגוף את מה שחסר לו. יש לציין כי גם אם מישהו לקח את התמצית ושתה את כולה, זה לא יכול לגרום לנזק.

בואו ניקח לדוגמא תמצית הנקראת אגרימוני. מדובר באותם אנשים שכאילו לובשים מסכה על הפנים. מצד אחד נראים חסרי דאגות, צוחקים בכל מקום וכאילו הכול תקין אבל בפנים המחשבות לא מפסיקות לרוץ והדאגות הן רבות. הרי לכל אדם יש את המרכז שלו אבל אם אנחנו נמצאים ב"אובר" וזה משבש את החיים, אז מדובר במצב שהוא לא תקין. זו כמובן רק דוגמא אחת מבין 38 תמציות שמהוות 38 דפוסי אישיות. התמציות בעצם באות לקלף את השכבות ולאט לאט לפעול מבפנים ולאזן אותנו, לחבר בין הגוף הפיזי לנפשי.

דילוג לתוכן